1.    Gwarancja obowiązuje na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.

2.    Gwarancja jest ważna przez 10 lat od daty zakupu produktu w sklepie AH AH Art & Designs lub od daty dostarczenia produktu na adres kupującego.

3.    10-letnia gwarancja obejmuje wybrane produkty.

4.    Roszczenia z tytułu gwarancji Kupujący zgłasza do Sprzedawcy.

5.    Zgłaszając reklamację Kupujący zobowiązany jest przedłożyć prawidłowo wypełnioną kartę gwarancyjną i dowód zakupu.

6.    Zgłoszenie reklamacyjne musi być złożone w formie pisemnej i powinno zawierać dokładny opis wady.

7.    Formularz reklamacyjny znajduje się na stronie ah-ah.pl.

8.    Kupujący traci uprawnienia przewidziane gwarancją, jeżeli przed upływem jednego miesiąca od stwierdzenia wady fizycznej nie zawiadomi o tym Sprzedawcy.

9.    Za prawidłowy montaż zgodnie z instrukcją montażu dołączoną do mebla oraz jego ustawienie odpowiada Kupujący.

10.  W razie stwierdzenia konieczności Gwarant ma prawo dokonać wizji lokalnej w pomieszczeniu Kupującego celem zweryfikowania zasadności reklamacji. W tym celu Gwarant umawia z Kupującym termin wizji lokalnej w dni robocze. Brak współpracy Kupującego z Gwarantem w zakresie umówienia terminu wizji lub uniemożliwienie dokonania wizji w umówionym terminie skutkuje utratą praw wynikających z gwarancji. Te same zasady dotyczą wizyty przedstawiciela Gwaranta w pomieszczeniu Kupującego w celu demontażu, montażu elementu lub usunięcia wady.

11.  O przyjęciu zgłoszenia reklamacyjnego przez Gwaranta Kupujący będzie powiadomiony – w razie dokonania oględzin mebli, niezwłocznie po ich zakończeniu poprzez dokonanie wpisu do protokołu z oględzin.

12.  Jeżeli po zgłoszeniu reklamacji nie dokonano oględzin, przyjmuje się, że w przypadku, gdy Gwarant nie ustosunkował się do reklamacji w ciągu 14 dni, uznał reklamację za zasadną.

13.  O uznaniu reklamacji za nieuzasadnioną Gwarant zawiadamia w terminie 14 dni od daty zgłoszenia reklamacji. – w przypadku braku kontaktu ze strony Gwaranta we wskazanym okresie reklamację uważa się za zasadną.

14.  W przypadku gdy wada stanowiąca przedmiot reklamacji jest według oceny Gwaranta usuwalna, świadczenie gwarancyjne będzie realizowane w drodze naprawy lub wymiany elementów.

15.  Jeżeli charakter wady nie wymaga jej usuwania w warunkach fabrycznych naprawę gwarancyjną mającą na celu przywrócenie przedmiotu do stanu zgodnego z umową można wykonać poprzez dosłanie do sklepu (sprzedawcy) elementów zamiennych. Gwarant zastrzega sobie możliwość wykonania naprawy u Kupującego w lokalu przez serwis Gwaranta.

16.  Jeżeli podczas realizacji reklamacji, stwierdzi się obniżenie jakości przekraczające stopień normalnego zużycia – a tym samym uszkodzenia wywołane zmianą lub przeróbką, dokonaną przez Kupującego lub osobę trzecią, bądź towar będzie zdekompletowany (brak części składowych lub wyposażenia niezużywalnego, a niezbędnego przy ewentualnej dalszej sprzedaży), Sprzedawca potrąci równowartość uszkodzonych lub brakujących elementów oraz kosztów ich wymiany.

17.  O sposobie załatwienia reklamacji decyduje Gwarant.

18.  Gwarancja na sprzedany towar nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Kupującego wynikających z rękojmi.

19.  Gwarancją nie są objęte wady, braki i uszkodzenia mebli wynikające z:

·        widoczne w momencie zakupu,

·        niewłaściwego bądź nieostrożnego transportu lub przenoszenia mebli,

·        zdarzeń losowych i działania siły wyższej,

·        błędów montażowych,

·        winy ekipy montażowej,

·        użytkowania mebli niezgodnego z zasadami użytkowania mebli,

·        braku pielęgnacji lub pielęgnacji niezgodnej z zasadami pielęgnacji mebli,

·        tytułu odbarwienia frontów wystawionych na długotrwałe działanie promieni słonecznych,

·        naprawy lub przeróbki mebli wykonanej przez Kupującego lub na jego zlecenie,

·        w meblach sprzedawanych z ekspozycji wady, uszkodzenia, zużycie i braki ilościowe elementów stwierdzone w momencie zakupu,

·        wady i uszkodzenia, w wyniku których obniżono cenę mebla,

·        różnic w profilach i odcieniach wynikających z cech charakterystycznych dla surowców naturalnych, z których wykonano mebel. Ze względu na procesy produkcyjne i różnorodność partii towarowych mogą wystąpić nieznaczne różnice w odcieniach koloru, nawet w przypadku zakupu kilku sztuk tego samego wyrobu.

·        szkód i usterek spowodowanych przez zwierzęta.

20.    Kompletność mebli pod względem ilościowym i elementy szklane należy sprawdzić przy odbiorze mebli.

21.    Uszkodzenia mechaniczne niewidoczne (brak uszkodzeń opakowania kartonowego) należy zgłosić w ciągu 7 dni od daty zakupu. W takim przypadku Kupujący powinien zachować i okazać na żądanie Sprzedawcy oryginalne opakowanie, w celu wykluczenia ewentualnych szkód transportowych pod rygorem odmowy realizacji uprawnień wynikających z gwarancji.

22.    Wady nie objęte gwarancją będą usuwane odpłatnie.

23.    Naprawy reklamacyjne będą realizowane w terminie nie dłuższym niż 30 dni licząc od dnia uznania reklamacji za zasadną.

24.    W przypadku zaistnienia konieczności sprowadzenia części zamiennych, czy też w innych przypadkach uwarunkowanych technologicznie, termin może zostać wydłużony maksymalnie do 90 dni.